Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Carina
God Morgon!
Äntligen har jag fått tummen ur att åka och köpa fästen till min vinge som legat i garaget ett år.
NU är bara min fråga; bromsljuset...det kopplar jag ihop med bromsljuset i bakrutan va´?
Bara pilla bort och skruva fast? ?:-/
Användarvisningsbild
av Nexus
vad är det för vinge undrar man ju då? den gammla lite kantigare eller nyare rundare ?:-/ .Jag hade valt koppla bort orginal 3 :e bromsljuset då det blir lite tårta på tårta med dubbla bromsljus :P
av tobben87
när jag monterade vinge på min 855 så kopplade jag det på höra bomrljuset bak, då det är LEd lampor i vingen så märker inte glödtrådsvakten det. för att inte skapa tårta på tårta efekten så satte jag alu folie runt glödlampan i mittenbromsljuset som sitter i rutan, detta för att glödtrådsvakten inte skulle varna om trasigt bakljus för att ja kopplade ur de.
Användarvisningsbild
av Carina
Hmmmm....den e svart :D
Tycker den både är kantig och rund.... satt på en 94 SE... är lite osäker på årsmodellen, men...
ok...då kopplar jag bort bakruteljuset och sätter vingen där istället då :)

Tack så jättemycket för hjälpen..!!
Användarvisningsbild
av Carina
Nope det är den som "ligger nära" bagageluckan.
Den är ganska "rak" i modellen så att säga :)
Användarvisningsbild
av Carina
Nej tyärr...."nån" fick med sig jobbtelefonen hem så det var bara att åka tillbaka och chocka sina arbetskamrater civilklädd :shock: Och sen skulle jag på föräldrarmöte, så det får bli spoilermontering (ingen ny fräsig, nä) och vingmontering imorgon istället.... och ja....jag ska ta kort på eländet :P
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]