Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ricaro
hejsan!
Har en momoratt liggandes som jag tänkte sätta i min 850 glt från -92. Tänkte höra om någon har koll på om navet som sitter på sklle passa direkt. navet som sitter på nu passar volvo 960 och undrar om de är samma som på 850. har även ett nav från volvo 480 liggandes. Om någon har koll på om något av dem passar så är jag tacksam för svar!
Tack på förhand.
Mvh Richard
av *pettson*
Ricaro skrev:hejsan!
Har en momoratt liggandes som jag tänkte sätta i min 850 glt från -92. Tänkte höra om någon har koll på om navet som sitter på sklle passa direkt. navet som sitter på nu passar volvo 960 och undrar om de är samma som på 850. har även ett nav från volvo 480 liggandes. Om någon har koll på om något av dem passar så är jag tacksam för svar!
Tack på förhand.
Mvh Richard
Finns väl mera problem än just rattnavet antar jag ... din bil bör vara utrustad med förarairbag... det har nog inte din träratt?.
Så du måste få tag i en dummy att sätta i änden på tändtråden för airbagen.. så att diagnosen tystnar.. :wink:

960 och 850 ska ha samma enligt MOMOs lista.. däremot inte 940 serien..
av Ricaro
Tack för hjälpen.
Blir inte så mycket problem med airbag då de inte finns i första årsmodellen. Om jag itne mins fel så tror jag de kom som standard 93.
Mvh Richarrd
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]