Moderator: Moderatorer
Sparkz skrev:Recirkulation, luftintaget stängs och luften cirkulerar bara inuti bilen. Bra när du hamnar bakom en polsk lastbil i en tunnel. Du får upp värmen snabbare med, men rutorna immar igen om man inte får ut den fuktiga luften.Kan du möjligen svara på frågan om det spjället normalt är öppet eller stängt? Jag bytte effektmotstånd på min bil å såg att "armen" till recirkulationsspjället var av. Så om spjället "vilar" har man då frisk luft?
Mysko skrev:nu ska vi se här om ja har fattat detta rätt! Du pratar om luckan som sitter precis snett ovanför fläkten där kupèfiltret normalt ska sitta!Sparkz skrev:Recirkulation, luftintaget stängs och luften cirkulerar bara inuti bilen. Bra när du hamnar bakom en polsk lastbil i en tunnel. Du får upp värmen snabbare med, men rutorna immar igen om man inte får ut den fuktiga luften.Kan du möjligen svara på frågan om det spjället normalt är öppet eller stängt? Jag bytte effektmotstånd på min bil å såg att "armen" till recirkulationsspjället var av. Så om spjället "vilar" har man då frisk luft?
Förövrigt så använder man väl främst recirkulation på sommaren för att snabbare kyla ner kupen när man nyss startat?
Frågar väl även om det är fruktansvärt svårt att byta den där armen åxå? Såg förbannat trångt ut, men man kanske kommer åt det lättare om man tar bort fläkten?
ketto skrev:Hmm ja det är möjligt att det är så. Har inte så stor koll på vad som finns där bakom.
nu ska vi se här om ja har fattat detta rätt! Du pratar om luckan som sitter precis snett ovanför fläkten där kupèfiltret normalt ska sitta!
Lättast vore ju plocka bort fläkten och sånt där för att komma åt den!
Mysko skrev:nej de sitter inte kupèfilter i alla 850,inte i min, ska köpa en då evapuratorn är rätt så dyr och krånglig att byta! Dessutom blir de mindre dammigt i bilen!ketto skrev:Hmm ja det är möjligt att det är så. Har inte så stor koll på vad som finns där bakom.
nu ska vi se här om ja har fattat detta rätt! Du pratar om luckan som sitter precis snett ovanför fläkten där kupèfiltret normalt ska sitta!
Lättast vore ju plocka bort fläkten och sånt där för att komma åt den!
Men det du säger stämmer nog. Sitter det förresten kupefilter i alla 850?
Jag har vad jag läst här insett att ta bort fläkten egentligen är en baggis, det visste jag inte då jag bytte motsåndet så jag har nog låst mig vid den tanken. Så bort med fläkten å lös med den trasiga armen å in på volvo å säga "vill ha en ny sånn här" dit med den å dit med fläkten klart mao?
:)
Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]