Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
yel_low skrev:använd kontaktvärmaren Volvo har. enkelt att montera och funkar bra.
Ännu ett nytt namn. Är detta samma som blockvärmare?
Användarvisningsbild
av yel_low
Doppvärmare/insticksvärmare/blockvärmare = Monteras i Befintligt frostpluggshål

Slangvärmare = Monteras i tex Nedre Kylarslangen eller annan lämplig slang

Kontaktvärmare = Monteras med enbart fysisk kontakt mot blocket, klämms fast

är vi överens? :roll: 8)
Användarvisningsbild
av Tomas88
yel_low skrev:Doppvärmare/insticksvärmare/blockvärmare = Monteras i Befintligt frostpluggshål

Slangvärmare = Monteras i tex Nedre Kylarslangen eller annan lämplig slang

Kontaktvärmare = Monteras med enbart fysisk kontakt mot blocket, klämms fast

är vi överens? :roll: 8)
Nej nu vet jag inte om jag är helt med fortfarande.

Phanthom säger att kontaktvärmare är samma sak som blockvärmare. Du säger att blockvärmare monteras i befintligt frostpluggshål vilket jag tydligen inte har.
Och du säger att: Kontaktvärmare = Monteras med enbart fysisk kontakt mot blocket, klämms fast.

Är det samma eller olika? och vilket är vilket. ?:-/
Användarvisningsbild
av Phantom
Det kanske är jag som fått lära mig fel :roll:
Men jag fick lära mig att en insticksvärmare är samma som en doppvärmare som monteras i befintligt frostplugghål. En blockvärmare fick jag lära mig var en kontaktvärmare som ni säger, och som monteras fysiskt utanpå blocket.
Användarvisningsbild
av yel_low
Phantom skrev:Det kanske är jag som fått lära mig fel :roll:
Men jag fick lära mig att en insticksvärmare är samma som en doppvärmare som monteras i befintligt frostplugghål. En blockvärmare fick jag lära mig var en kontaktvärmare som ni säger, och som monteras fysiskt utanpå blocket.

det är väl inte så undra på att ni fått de om bnakfoten, ni behöver ju aldrig motorvärmare :-)-)
Användarvisningsbild
av Tomas88
yel_low skrev:
Phantom skrev:Det kanske är jag som fått lära mig fel :roll:

det är väl inte så undra på att ni fått de om bnakfoten, ni behöver ju aldrig motorvärmare :-)-)
Hur menar du då?
Användarvisningsbild
av yel_low
Phantom skrev:
yel_low skrev: det är väl inte så undra på att ni fått de om bnakfoten, ni behöver ju aldrig motorvärmare :-)-)
Tror du det...det är inte bara ni som har minusgrader på vintern :wink: (sorry om det är OT)

vi har väl större användning av motorvärmare kan man säga. det HÄNDER att det är -35 i ett par dagar, även om de är extremfall, men runt -20 kan det ju vara i en vecka.. likväl börjar det hända konstiga saker här med klimatet så vi kan ha +-0 i en vecka... ?:-/

+10 och motorvärmare... de är nog överdrivet en aning.
men det är skönt när man kört kupevärmare fast det är 0gradigt...

Poäng på det där med displayer, me[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]