Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockeman
tjena har ett konstigt ljud i min v70 awd -98.När jag svänger åt vänster.Ska tilllägga att jag inte gjort hjulinställning när jag bytte styrled så det kan ju kanske peka lite konstigt.Men iof så fanns ljudet där innan jag bytte med.och det va värre innan jag bytte så det känns som han plogar med vänster fram lite är tacksam för svar inga oljud annars mvh jockejockeman
av kebne
Kör upp bilen på en lyft där hjulen får snurra fritt. På med arbetshandskarna. Känn efter om något är glappt. Hjul, leder, hjullager och drivknutar.
Om du håller en hand på fjädern och snurrar hjulet kan du påvisa om hjullagret är slitet. Vibrerar nämligen i fjädern då.
av jockeman
kebne skrev:Kör upp bilen på en lyft där hjulen får snurra fritt. På med arbetshandskarna. Känn efter om något är glappt. Hjul, leder, hjullager och drivknutar.
Om du håller en hand på fjädern och snurrar hjulet kan du påvisa om hjullagret är slitet. Vibrerar nämligen i fjädern då.
tjena har provat o köra med fulla utslag men inga konstiga ljud men ser på däcket att det är ojämt slitet i utkant inte jämt utan upp o ner lite men ska sätta på nya sulor nu o göra hjulinställning så får vi se. men tackar för svaret och en liten fråga är det svårt o byta det övre motorfästet va lite småsprickor i det kanske inte akut eller vad tror ni här// jocke
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]