Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ankan
Undrar om någon har förslag på hur man avhjälper knarrande instrumentpanel på en 855 -97. Det knarrar främst vid svängar och gupp. Låter mest från höger sida dvs i närheten av höger A-stolpe.

Tacksam för svar!

MVH Nybliven Volvo-ägare
av Burken
Ankan skrev:Undrar om någon har förslag på hur man avhjälper knarrande instrumentpanel på en 855 -97. Det knarrar främst vid svängar och gupp. Låter mest från höger sida dvs i närheten av höger A-stolpe.

Tacksam för svar!

MVH Nybliven Volvo-ägare
det är ett vanligt problem.. hade det på min 850 tidigare.. jävla högt lät de också... de slutade efter någon månad så felsökte inte... dettar har dock pratats om innan.. vet inte om de e här.. men har inte sätt nån lösning till det...
Användarvisningsbild
av 854GLT94
Det finns 4 st. (eller 5, minns inte) bultar som håller instrumentpanelen fast under den svarta plastkåpan i motorrummet. Du kan kolla om de är lös...

Och det ska ju ligga skumplast mellan A-stolpens plastdel och själva instrumentpanelen, och kolla också att det finns mellanrum mellan plasten och vindrutan. + massor andra sak man kan göra... Volvos fjäderbenstag hjälper också lite till dessa problem.
Min bil är mycket tysst nu, det går nog om man bara orkar till. :D
av Ankan
...för tipsen. Nu har jag något att börja med iaf!
Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]