Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av birger24
Hejsan alla volvo diggare!
Undrar vart förstärkarn till till orginalstereon sitter (sc-805) ? :???:
Jag har en volvo v70 -98.
Är det lätt och montera bort den? ??:-/

Tusen tack på förhand :-)-)
Mvh Jonas
av *pettson*
birger24 skrev:Hejsan alla volvo diggare!
Undrar vart förstärkarn till till orginalstereon sitter (sc-805) ? :???:
Jag har en volvo v70 -98.
Är det lätt och montera bort den? ??:-/

Tusen tack på förhand :-)-)
Mvh Jonas

Inte kikat på 70 serien på förstärkaren men är dom inte mera påhittiga där så sitter den i höjd med mittkonsollen bakom instrumentpanelen..
Användarvisningsbild
av zingo
Nja, är nu inte helt säker så.......
Är det verkligen någon extern förstärkare till denna, jag hade ner kädsel runt mittkonsol för cirkus en månad sedan för byte av värmepaket, såg inte till någon förstärkare där då....
Men, jag antar att det kom olika ljudpaket även då så jag har väl det utan extra kraft såklart :D
Inte för att det hjälpte dig så mycket men om den sitter bakom mittkonsol så är den ju iaf lätt att komma åt :-)-)
av *pettson*
zingo skrev:Nja, är nu inte helt säker så.......
Är det verkligen någon extern förstärkare till denna, jag hade ner kädsel runt mittkonsol för cirkus en månad sedan för byte av värmepaket, såg inte till någon förstärkare där då....
Men, jag antar att det kom olika ljudpaket även då så jag har väl det utan extra kraft såklart :D
Inte för att det hjälpte dig så mycket men om den sitter bakom mittkonsol så är den ju iaf lätt att komma åt :-)-)
jättelätt.. bara riva vallarna till fötterna och montera (OM nu 70 serien har det så..850 har det iallafall).. Alla hade som sagt inte slutsteg då det är tillval..
av *pettson*
thunder and lightning skrev:måste flika in att på min v70 -99 sitter steget under passagerarstolen!
Efter att ha orkat slagit lite i min litteratur så är det så att ..

70-97 har den monterad i instrumentpanelen i strax över kardantunneln som på 850.. ta bort sidovallarna (sparkskydden så ser du hyllan.)
70-98 likaså..
70-99 likaså... (det ska vara monterat där iallafall..)
70-00 likaså..
Slutsats.. alla med gamla karossen SKA ha sitt slutsteg där.
thunder and lightning skrev:måste flika in att på min v70 -99 sitter steget under passagerarstolen!
Jepp, det var likadant här (sålde originalstereon för några år sedan, men jag kommer inte ihåg beteckningen på grejorna).
Det var ett extra kablage till slutsteget från den plats som pettson beskriver. Kan det vara så att det fanns en kraftigare modell och för storleken & kylningens skull placerades under stolen istället?
Användarvisningsbild
av lellec56
*pettson* skrev:
Efter att ha orkat slagit lite i min litteratur så är det så att ..

70-97 har den monterad i instrumentpanelen i strax över kardantunneln som på 850.. ta bort sidovallarna (sparkskydden så ser du hyllan.)
70-98 likaså..
70-99 likaså... (det ska vara monterat där iallafall..)
70-00 likaså..
Slutsats.. alla med gamla karossen SKA ha sitt slutsteg där.
Lite off topic, du verkar ju ha tillgång till litteratur ang 850/s/v70 och då undrar jag om du har monteringsanvisningen för att montera in en cd-växlare i s70 -98. De kablar som jag har fördraget i min, ligger vid vänster bakljus, lr ännu bättre har du konsollen och täcklocket liggandes?
XC70 2016

Står i begrepp att (ev) köpa en XC70-16[…]

Har samma ryckiga problem...hur löste det sig[…]

Idag passerade den 43k mil :party: IMG_9538.J[…]

Hej. Jag har en fundering ang smart enegifö[…]