Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ringheim
Hur öppnar man fjärrkontrollen? Är det bara att bända upp den eller finns det ett speciellt sätt så jag inte gör sönder plasten. Ska försöka fästa fast nåt i fjärren så man slipper att ha den lös i fickan. Skinnbiten har gått sönder :-(

Hälsningar Jonas.
Problemet löst! Det var helt enkelt att bända lite så gick det bra. Borrade ett hål i skinnbiten som var kvar och satte fast den i fjärren och så håller det förhoppningsvis i 10 år till.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Bra bra...
Två gånger har jag varit med om folk som har borrar rakt igenom fjärr, kretskort och allt och satt i en nyckelring. Och sen kommer in och frågar varför fjärren inte funkar... :roll:
av *pettson*
Sparkz skrev:Bra bra...
Två gånger har jag varit med om folk som har borrar rakt igenom fjärr, kretskort och allt och satt i en nyckelring. Och sen kommer in och frågar varför fjärren inte funkar... :roll:
Bättre var posten på en mindre ort inte långt ifrån mej, med slitna nycklar till sina oplar så borrade man raskt nya hål rakt igenom dom efter arbetspassets slut.. precis som du sa.. för att sätta nyckelringar i..
Dagen efter kördes ingen post ut.. ingen bil startade..
Naturligtvis hade man borrat igenom chipet på samtliga nycklar... :-)-)
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]