Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alan
Hej

Jag har funderat länge på att "bygga" om min V70 till en 850 utvändigt, så nu har jag bilen i Polen så jag funderar jag på att passa på.

Det jag har gjort hittills är att byta baklysen, nu ska jag lämna in bilen på lack eftersom det börjar komma lite rost och det är mycket fula repor i kofångaren som syns tydligt eftersom dom är lackade.

Så nu har jag fått ett pris på ca 5000 kr för att lacka lister kofångare bak och fram samt bakluckan, Jag funderar på att lacka kofångarna samt lister svarta men är lite osäker på hur det kommer se ut så är det någon som har några bilder på någon annan volvo som har gjort som jag har tänkt mig? Eftersom bakluckan är bucklig funderar jag även på att byta till en 850 lucka har hört att den ska passa men att den har en annan el kontakt.

Tack för alla förslag
Användarvisningsbild
av Nexus
Bygga om V70 till 855 :-O) :-O) Är du inte klok?? :wink: Många gör ju tvärt om för att släppa stenåldern bakom sig :lol:
av alan
lugn i stormen jag ska inte göra något drastiskt. Jag har samma färg som du så 850 bak lampor smällte in väldigt snyggt, alla som har varit skeptiska innna sa att den vart snyggare (med två undantag)
Användarvisningsbild
av Nexus
snyggare med orange blinkers mot V70:ins vita är det vad de tycker?? ja alla har ju olika smak :roll:
av *pettson*
alan skrev:lugn i stormen jag ska inte göra något drastiskt. Jag har samma färg som du så 850 bak lampor smällte in väldigt snyggt, alla som har varit skeptiska innna sa att den vart snyggare (med två undantag)
5000kr för att lacka lister och lucka samt kofångare i polen?.. Det var som fan.. det är dyrare där alltså än i sverige...
av alan
Sen ska jag lacka motorhuven i samma färg samt lite andra små grejer, det kostar ca 800 sek för varje del ex motorhuv, 10000 sek för en komplett lack invändigt och utvändigt.

Vanlig service kostar ca 150 kr i timmen. (dyrare på Volvo)

Så jag är rätt nöjd med priset om resultatet blir bra. Jag vet att jag skulle kunna få samma pris i Sverige av en arbetskollega som jag känner utan kvitto. Men då hade jag fått vänta för han är alltid upptagen.

Jag har kollat runt i Väsby och Märsta vad dom skulle ta för samma jobb på lite olika ställen där var det billigaste 15000 kr för arbete och lack.
av *pettson*
alan skrev:Sen ska jag lacka motorhuven i samma färg samt lite andra små grejer, det kostar ca 800 sek för varje del ex motorhuv, 10000 sek för en komplett lack invändigt och utvändigt.

Vanlig service kostar ca 150 kr i timmen. (dyrare på Volvo)

Så jag är rätt nöjd med priset om resultatet blir bra. Jag vet att jag skulle kunna få samma pris i Sverige av en arbetskollega som jag känner utan kvitto. Men då hade jag fått vänta för han är alltid upptagen.

Jag har kollat runt i Väsby och Märsta vad dom skulle ta för samma jobb på lite olika ställen där var det billigaste 15000 kr för arbete och lack.
Sist jag lämnade på lack så lackade man hela sidan på en hyundai athos, inkl 1dec upp på taket (till listkanten) samt lackade en lös skärm och lackade min bakvinge lös till 855an i samma veva (som dessutom inte var exakt samma kulör har 418 på den). Arbetet som gjordes var slipning, spackling lackning, lacken var metallic. Jobbet gjordes MED KVITTO och kostade 4700 riksdaler.. Det gjordes i januari förra året på en lokal lackfirma en bit ifrån mej. MEN då bor jag ju inte i storstan...
Hel bil (min 855) i samma 418 metallic jag har kostar 16000kr att lacka 5 lager i dörrhålen samt total hellack på utsidan. Då ingår att jag demonterar bilen och dom slipar+ spacklar samt lackar.. (frågade samtidigt som athosen lackades).
av alan
Jo det låter som ett bra pris, nästa lika billigt som i Polen. Det kostar nästan 4000 kr att åka till Polen med bilen så då sparar man inga pengar på att åka hit för att göra det, men om man endå täkte åka till Polen så kan den vara värt det. Särskillt om man ska lämna in bilen för annat som är dåligt... Efter en besiktnig exempelvis.

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.