Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeH
Hej återigen
Märkte nu idag när jag rattade fullt på en parkering att det började låta konstigt ur servon, de rasslar som lite smått, de hörs inne i kupen men det är inte brutalt högt men man hör de när man slår av stereon. Blev lite orolig och tänkte om nån vet vad som är felet eller om det helt enkelt ska vara så? Har kollat oljan men jag förstår mig inte riktigt på mätstickan, står ADD,COLD,HOT. Tycker att servon funkar bra annars. Så har jag ett problem till, tempen hoppar upp och ner mellan mitten och halvägs till mitten, är det dags att byta termostaten?
Mvh Micke
av *pettson*
MickeH skrev:Hej återigen
Märkte nu idag när jag rattade fullt på en parkering att det började låta konstigt ur servon, de rasslar som lite smått, de hörs inne i kupen men det är inte brutalt högt men man hör de när man slår av stereon. Blev lite orolig och tänkte om nån vet vad som är felet eller om det helt enkelt ska vara så? Har kollat oljan men jag förstår mig inte riktigt på mätstickan, står ADD,COLD,HOT. Tycker att servon funkar bra annars. Så har jag ett problem till, tempen hoppar upp och ner mellan mitten och halvägs till mitten, är det dags att byta termostaten?
Mvh Micke
Ja termostaten ska bytas..
När du kollar oljan i servopumpen så när den står på ADD så är det för lite i den.. När du kollar oljan kall tittar på skalan COLD.. när bilen är varm kollas det på HOT.. och oljan ska kollas med bilen IGÅNG.

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.