Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tyzzon
Har problem med att lägga in växel när bilen står stilla, spelar ingen roll vilken växel man provar....Funkar däremot normalt när man kör, känns inte som kopplingen har farit heller. Någon som har några tips?? Kostnad / åtgärd...Tacksam för svar
av *pettson*
tyzzon skrev:Har problem med att lägga in växel när bilen står stilla, spelar ingen roll vilken växel man provar....Funkar däremot normalt när man kör, känns inte som kopplingen har farit heller. Någon som har några tips?? Kostnad / åtgärd...Tacksam för svar
två alternativ...
Det ena är att du inte trampar ur tillräckligt.. kanske beroende på luft i kopplings cylindern..

Det andra är att axeln för ingående in i lådan kärvar.. detta gör att den går runt utan att ge ordentligt friläge då du ska lägga i växeln..
Dock kräver detta att man demonterar växellådan och frigör axeln.. tvättar den och smörjer den och axelröret...Samma problem återfinns på 70 serien och det är dess instruktioner om åtgärd jag citerat.. :wink:
av Rob1
hvis du ikke gjør det som du har sagt, hvil det slite mye på girkassen?
tenker da spesiellt på synk ringer ol...

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]