Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sylta
Hastighetsmätaren beter sig väldigt segt och konstigt på min v70 -97!
Detta börja efter att jag bytte hjullger i söndags! Kuggkransen eller tandhjulet som volvo kallar det
ramla i småbitar så abs och tracs funkar inte nu!(ska fixa det till helgen) Påverkar detta hastighetsmätaren ?
av *pettson*
sylta skrev:Hastighetsmätaren beter sig väldigt segt och konstigt på min v70 -97!
Detta börja efter att jag bytte hjullger i söndags! Kuggkransen eller tandhjulet som volvo kallar det
ramla i småbitar så abs och tracs funkar inte nu!(ska fixa det till helgen) Påverkar detta hastighetsmätaren ?
Tja din bil skulle ju läst av hastigheten på den.. Att inte abs och tracks fungerar beror likaså på att tandhjulet är för att styrdonet ska veta om hjulet snurrar ens.. Såå mister man tandhjul så blir det strul..
av sylta
*pettson* skrev:
sylta skrev:Hastighetsmätaren beter sig väldigt segt och konstigt på min v70 -97!
Tja din bil skulle ju läst av hastigheten på den.. Att inte abs och tracks fungerar beror likaså på att tandhjulet är för att styrdonet ska veta om hjulet snurrar ens.. Såå mister man tandhjul så blir det strul..
Okej då ska den förhoppningsvis funka när jag byter knuten i helgen! (BE)

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hög tomgång B230FK

Har en 940 -1996 med B230FK motorn som gått […]