Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av racer
Hejsan, i behov av hjälp!

Min V70 2,5T AWD ville inte starta i helgen. Har haft bilen i ca 2 mån utan problem men som sagt i helgen när jag skulle starta ville han inte. Startmotor, bränslepump allt funkar men han tänder inte. Motorelektroniklampan lyser och jag provade igår igen efter att jag kollat lite på forumet i hop om att få något litet putter men icke. Eftersom det är min första Volvo+handikapp som (fattig) kvinna är jag i stort behov av hjälp och vägledning ?:-/
av *pettson*
racer skrev:Hejsan, i behov av hjälp!

Min V70 2,5T AWD ville inte starta i helgen. Har haft bilen i ca 2 mån utan problem men som sagt i helgen när jag skulle starta ville han inte. Startmotor, bränslepump allt funkar men han tänder inte. Motorelektroniklampan lyser och jag provade igår igen efter att jag kollat lite på forumet i hop om att få något litet putter men icke. Eftersom det är min första Volvo+handikapp som (fattig) kvinna är jag i stort behov av hjälp och vägledning ?:-/
Vi kan ju börja med årsmodellen ifall det är nåt som skiljer?
Hursomhelst skulle ju en urläsning av felkoderna kunna avslöja nånting.. Motorlampan lyser och det betyder att felkod satts.
Det är riktigt att det behövs ett instrument att läsa av felkoder. Det kanske finns någon i din närhet som har en sådan, annars har de flesta verkstäder och kan hjälpa dig. Är man riktigt snäll så har Volvo tidigare läst ut felkoder åt mig utan kostnad, det skulle börja kosta pengar om de skulle göra en grundligare felsökning.

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.