Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av allgott
hej!
jag hade tänkt att montera extra ljus på min volvo och jag undrar lite hur jag ska göra om det tex finns fördrget kablar el hur man nu ska göra tacksam för svar/allgott
Användarvisningsbild
av Claes74
tror inte det finns fördraget men jag tror det finns en original monteringsats att köpa så du får säkringen i boxen med de andra och en avstängningsknapp i kupèn ( finns till 940 iaf). inte svårt men bökigt att montera men resultatet blir bra och man slipper massa konstiga kabelskarvar i motorrummet som efter några år blir potentiella felkällor.

/Claes
av Mikael G
allgott skrev:hej!
jag hade tänkt att montera extra ljus på min volvo och jag undrar lite hur jag ska göra om det tex finns fördrget kablar el hur man nu ska göra tacksam för svar/allgott
Jag monterade på min i höstas, jag tog styrström till relät från + kablen till helljuset.
av *pettson*
Mikael G skrev:
Jag monterade på min i höstas, jag tog styrström till relät från + kablen till helljuset.
Vi får hoppas du drog in det i bilen och satte en knapp med?.. Så du kan stänga av dina extraljus?
av Mikael G
*pettson* skrev:
Mikael G skrev:
Vi får hoppas du drog in det i bilen och satte en knapp med?.. Så du kan stänga av dina extraljus?
Jag hade hoppats på det oxå :lol: Knappen ligger hemma och vilar och väntar på tokfan som köpte den ska samla ihop motivation att sätta dit den. :wink:

Nu styrs dom helt och hållet med bilens vanliga helljus, d.v.s. av och på med spaken.
av *pettson*
[Med andra ord får du blända av extra tidigt då.. onödigt tidigt.. hade ju räckt att släcka extraljusen bara. :-)-)

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.

Lägger till en bild. Vad sitter där inn[…]

Generator laddar ej batteriet

Det kanske den gör, testar väl att l&oum[…]