Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo 850 AWD
Har fått problem med bränslegivaren, den visar 70 liter mellan 70 och 50 liters tank. Sedan när ~50 liter mellan 50 - 30 liter och slutligen visar mätaren 30 liter och så blir det soppatorsk. (lite slitsamt när man är mitt ute i bergslagen)
Brukar det vara fel på mätaren inne i bilen eller är det tankarmaturen som måste bytas?

//V
Användarvisningsbild
av Sparkz
Låter som en tankarmatur. Ärg i kabelgenomföringen har jag varit med om på ett par såna. Läs mer här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... wd#p164380

Ta loss golvskivan bakom baksätet (Fäll upp den främre luckan, lossa en skruv på varje sida, dra bakåt) så hittar du kablarna till armaturerna. De är seriekopplade så ska man mäta en i taget så får man klura lite:
Bild
Vänster sida (6/33L) är bara att mäta direkt i kontaktstycket mellan armaturerna. Höger (6/33R) får du mäta mellan ett stift i den ena kontakten och ett i den andra. Nånstans under 300 Ohm vid full tank (var det 265?, minnet är bra men kort) och ner mot 5 Ohm tom ska det vara när du mäter på en i taget.
av Volvo 850 AWD
Tack för beskrivningen. Skall kolla på det till helgen. Jag ringde volvo ifag och kollade priset för armaturerna. det gick på nästan 9000 bara för delarna. Skall man byta båda eller holder det att byta bara den som är trasig (om det visar sig att bara vara en). Är det ngn pump nederst på ngn av armaturerna?
//amme
Användarvisningsbild
av Sparkz
Pumpen sitter på höger sida, så det är den som är dyr. Är det vänster givare som är kass väljer du själv om du vill byta bara den. Men då kommer väl Mr. Murphy att se till att pumpen rasar två veckor senare... :roll:
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]