Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har köpt ett V70 instrument från en 98 till min bil. Dock så saknas frontglaset till instrumentet. Är det ngn. i detta avlånga land som vet om frontglaset från mitt nuvarande instrument, alltså 855 96:as instrumentglas passar till V70 instrumentet?
Behöver också en kabel mellan infoknapp och färddator. Volvo skall ha ca 630 kr för denna kabelstump, hutlöst dyrt tycker jag. Ingen som ligger på någon kabel? Får väl åka ut till ngn. skrot och leta. finns det ngn. skrot med själv plock i närheten av stockholm.

Tack på förhand

Mackan
Senast redigerad av 1 Mackansglt, redigerad totalt 0 gånger.
av Mackansglt
Jag får väl svara själv. Tror inte att det passar, nollställningen till trippmätaren sitter på ett annat ställe såg jag nu när jag har fått v70 instrumentet.
Ngn. som kanske kan kolla i Vadis eller liknande vad artikel nr. och pris är till ett frontglas till
ett V70 instrument 97-98? Alltså komlpett frontglas med svarta kåpan.
Står ett par artikel nr. på baksidan av instrumentet.
VOLVO 9168138 >PP-T40<. är stämplat 97.8.7 och
i underkant en ettikett med nr.9148926

Vad betyder alla dessa nummer?

Tackar
av Mackansglt
Fortsätter att svara själv. Har nu fått fram art.nr och pris till instrumenthus eller frontglas till kombi instrumentet. Priset är ca 1300 kr, lite i dyraste laget tycker jag. Får börja leta på egen hand. Ingen som har något liggandes i gömmorna?

I dotterns fall följde det inte med någ[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]