Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Boost
Det är som så att jag har problem med mitt laddtryck, har tidigare legat på 0,7-0,8, nu är det neråt 0,5-0,6. Har man byggt upp laddtrycket och sen trycker ner kopplingen och låter motorn gå ner på tomgång så dippar den ner mot 5-600 varv.
Hade samma problem när jag hade öppen dump, satte tillbaka original och allt var frid och fröjd igen, det var minst ett o ett halv år sen så det är inte det.

Det sitter två givare på röret mellan IC och insug, kan det vara så att nån av dom trycks ut när laddet kommer?
Det känns som att åtminstone en av dom inte är helt hundra fast, eller kan ändra läge hyffsat lätt (clips utslitet).

Var nånstans efter insuget kan det läcka? Jag har ME7 (T5 -00)

Känner att jag börjar bli bra sne på det här nu, har byggt nya tryckrör och fått dit en frontmonterad intercooler, samtidigt som vi har torra och fina vägar härnere och suget efter att få köra är rätt stort om vi säger så.
Och ja, problemet fanns redan innan jag byggde tryckrör.

Var ute en sväng och körde lite i lördags, och ja, det var roligare än syrrans Opel Corsa C 1,2, på 75 ystra hästkrafter som jag delar med henne nu..

Att den skulle ladda mindre med större diameter på tryckrör har jag svårt att tro, då inga givare sitter på dom. Utan dom sitter där dom alltid har suttit, med samma diameter att mäta på.

Ska byta dom vacuumslangar jag ser idag, vilka finns det? Kan vara bra ha en liten hum innan man ger sig in på det.

Tack för svar.
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]