Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Georg
Sparkz!

Det var en förbaskad fin och utförlig beskrivning som Du skrev ner.
Vi alla får tacka allra ödmjukast. Det är bara att printa ut, plasta in och ta med sig under bilen när det ska bytas tankarmatur.

Har Du förresten en aning om hur allvarligt det är när pumpen börjar tjuta. Ska det vá på det visé eller håller den ett tag till?
Och kan man ersätta bara pumpen, för att Volvo ska ha femåetthalvttusen för hela pumparmaturen, medan själva pumpen kostar niohundra hos Mekonomen?

Georg
Användarvisningsbild
av Sparkz
Går inte att säga hur länge pumpen håller, men behöver du kunna lita på bilen så kan det vara läge att byta.

Är armaturen ok kan du byta bara pumpen, men som sagt är det samma problem med kabelgenomföringen som gamla 740.
av DrEvilBoy
Vid byte av tankarmaturen.... kan man då skada drivlinan bak på något sätt? Hade min bil inne för byte av armaturerna och har fått stora problem efteråt med oljud från drivningen som bara blir värre och värre. låter även lite konstigt när jag svänger vänster, har hört att det kan vara viskon.
Vad tror ni, är det något man kan belasta verkstan för?
Bra att ha lite kött på bena när jag ska till verkstan på tisdag.
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]