Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dalldall
tänkte kolla en grej till här! har fått in vatten i kupen varje gång det regnar, droppar ner på växelväljaren, bytte vindrutan och den var minst sagt dåligt limmad! fattades lim på flera ställen så vi limmade rejält när vi bytte, men det rinner ändå in vatten! nån som har några tips?
Användarvisningsbild
av Nexus
850-93???? när rutan byttes ,jämna ni till gammla lim fogen och la på primer innan nya limmet lades på platts??
kommer vattnet vid backspegel eller vart droppar det ifrån?
av *pettson*
dalldall skrev:tänkte kolla en grej till här! har fått in vatten i kupen varje gång det regnar, droppar ner på växelväljaren, bytte vindrutan och den var minst sagt dåligt limmad! fattades lim på flera ställen så vi limmade rejält när vi bytte, men det rinner ändå in vatten! nån som har några tips?
Tråkigt när man limmar rejält istället för rätt.. :lol:
Att kleta tjockt med lim innebär inte att det blir tätt. Däremot ett tunt lager som är preppat med primer på glasrutan och primer om du fått nån metall bar(även på bar lack). I övrigt så är gamla limmet nedskuret till ca 1mm tjocklek och ni jobbade med gummihanskar för att inte sätta fingeravtryck i den nyhyvlade limfogen?..
av dalldall
att limma rejält, med det menade jag såklart att vi gjorde som man skall och inte som det var innan!! tror det kommer vid innerbelysningen vid rutan om jag inte minns helt fel!
Användarvisningsbild
av WestCoast
det kan inte rinna mellan inner och yttertaket då? kanske kommer in via railsen, någon extern atenn eller så
av *pettson*
dalldall skrev:att limma rejält, med det menade jag såklart att vi gjorde som man skall och inte som det var innan!! tror det kommer vid innerbelysningen vid rutan om jag inte minns helt fel!
Förmodligen gick ni inte omlott med limningen och sen smetade ihop skarven mellan limningarna?

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hello Forum. Min XC60 2010 23500 mil blir öve[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]