Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse_86
hej har en volvo 850t5r som just nu drar runt 1,2 till 1,3liter milen. det är chippad och har en kkk24turbo. när jag köpte den så satt det i andra spridare så jag bytte dom så gick förbrukningen ner lite. sitter t5spridare i nu.

kan det va luftfartsmätaren som e fel..

vad ska en 850t5r dra som e chippad? Om du har en berätta va drar din i så fall..

mvh mathais 8)
av Uninium
Låter ju inte som nå otroliga mängder,min sur Gle drar runt litern.Är det automat så är det ännu mer förståeligt,det är ju inte precis liten som en civic :)
av *pettson*
Bosse_86 skrev:hej har en volvo 850t5r som just nu drar runt 1,2 till 1,3liter milen. det är chippad och har en kkk24turbo. när jag köpte den så satt det i andra spridare så jag bytte dom så gick förbrukningen ner lite. sitter t5spridare i nu.

kan det va luftfartsmätaren som e fel..

vad ska en 850t5r dra som e chippad? Om du har en berätta va drar din i så fall..

mvh mathais 8)
En chippad 850 T5 som är väl inställd med saker som lirar så ska du ligga på ca 0,85.. KKK turbon till att börja med är ju fel turbo för att kalla den *chippad* Att nån ställt på den bytt spridare och turbo är inte direkt att kalla chippning lika lite som min är det enlig nedan.

Min maskin är följande..
B5234T
16G med vinklat avgashus 7
Ladd: 1,3bar
Original spridare
GLT kamaxlar
3" dp
metallisk sportkat 3"
3" avgas
Öppet filter
KLR 285hk chip (som ska ge 285hk orört i övrigt).
På vinterdäck, dock barmark har den tagit under dom senaste 120 milen (motorn har inte gått längre) ligger på 0,83 landsväg taget vid 100km/h skiljer inget direkt vid 90km/h
Litern jämt på 110km/h då jag mätte..
Har ett totalsnitt på 0,94 med min körning och det är inte ett ägg under pedalen.
Ingen aning om vad den ger i maskinen idag.. Men den är hemskt trevlig :wink:
Men då har jag varit noga med att ställa grundladdet perfekt och varit noga med alla saker som går att ställa.. Även kamtiderna och lite annat.
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]