Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mr-bear
Hej. Jag är van att mecka med bilen själv och har alltid gjort. Jag har sedan några år tillbaka varit VW/Audi ägare och har därför inhandlat VAG-Coms mjukvara tillsammans med en USB-OBD2 läsarkabel och det har fungerat bra. Idag har jag en V40-97 och en V70-99. På V40n kan jag använda Vol-FCR och det fungerar men vad ska jag inhandla för att det ska fungera på V70n? Jag vill helst använda den kabeln jag har så det är bara programmet jag vill inhandla.Vad har ni för tips? Jag vill såklart nolla felkoder, eventuellt ändra en del inställningar i bilen samt släcka servicelampa och kanske köpra lite livedata.

Vad har ni för förslag. Allt tages emot tacksamt
av mr-bear
Nope. Den versionen jag har så kan man läsa av V70 upp till 1998 sedan funkar det inte. Jag har handhållna OBD-II läsare men dom visar endast "generic"-koder och inte tillverklarspecifika dessutom så har jag inte någon möjlighet att påverka någon inställning i bilen
av Newman
Som det ser ut i dagsläget så är det mycket svårt att hitta felkodsläsare till volvo som kan felsöka andra system än motorsystemet. Det är det på G en ny och bättre typ av felkodsläsare om några månader, dock så kommer priset på denna att vara ganska högt och man kommer fortfarande inte åt alla system utan endast ABS, airbag, växellåda och motor. Fördelen är å andra sidan att den ska fungera till de flesta europeiska bilarna.
av mr-bear
Newman: Vad kan jag använda till min -99:a i så fall?
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]