Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av niklas gson
ruffe skrev:
illbatten skrev:det låter precis som mitt fel...jag har bytt länkarm och staget men det klonkar riktigt otäckt ändå. ska med intresse följa upp diskutionen. det kan inte vara nått med stötdämparfästet?
Ja precis.
Kan det vara fjäderbenssätet eller lagret till densamma?
Är det nån som har bytt det pga oljud?
jopp har bytt på min v70 gummina var kass på fjädern finns på biltema för en hundring styck ..lagringen kan det vara kostade 450 om jag inte minns fel men det var ok på min :)
av cheva_dennis
känner igen det klonk från min 855 93a. bytte stabilisatorstag på båda sidor med klonk fortsatte. så bytte bussning till krängningshämmar stagets infästning. sen försvann klonk. men ganska klurigt att komma till utan rätt verktyg och billyft.
av *pettson*
cheva_dennis skrev:känner igen det klonk från min 855 93a. bytte stabilisatorstag på båda sidor med klonk fortsatte. så bytte bussning till krängningshämmar stagets infästning. sen försvann klonk. men ganska klurigt att komma till utan rätt verktyg och billyft.
lika klurigt är det att endast vissa modeller har bytbara bussningar. Andra måste byta HELA krängningshämmaren.
av Lasse81
Har samma fel. Klonkar i framvagnen. Besiktningsmannen hittade bara två glappa bussningar till krängningshämmaren.
Har inte bytt än, låter mer än det är farligt....
Användarvisningsbild
av niklas gson
Lasse81 skrev:Har samma fel. Klonkar i framvagnen. Besiktningsmannen hittade bara två glappa bussningar till krängningshämmaren.
Har inte bytt än, låter mer än det är farligt....
har ett studsande ljud höger fram fortfarande men bara när man svänger. kan det var stabilisatorstaget? :)
Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?