Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rlofgre2
Hej på er!

Kom ut igår från affären och kunde inte larma av bilen?
Ingen av dosorna fungerade fast den ena hade nya batterier?
Vad gör jag? Det går att låsa upp med nyckeln men larmet går och startspärren är aktiv!
Kan det vara mottagaren eller nåt relä som lagt av?
Hoppas på snabb hjälp då bilen står kvar på parkeringen.
Bilen är en 855GLT-97 med orginallarm.

Tack på förhand!

mvh Robert
av femansväxel
Hejsan. Om du låser upp bilen med nyckeln så går ju larmet. men testa med detta. lås upp bilen med nyckeln. vänta tills larmet har tystnat tar väl ca 30 sekunder kan jag tänka mig. och så fort larmet har tysnat så sätt i nyckeln direkt och testa starta bilen. Skriv tillbaks om det funkade.
av rlofgre2
Tack så hemskt mycket för tipset jag är jätte tacksam.
Jag öppnade dörren med nyckeln. Väntade i 30 sekunder tills larmet tystnade, startade bilen och stängde av. Då var larmet inte aktiverat längre. Kodade därefter om bägge larmdosorna enligt instruktionsboken och nu fungerar de som vanligt!!

God Jul och gott nytt!

Robert
av femansväxel
då blir du skyldig mig en jul öl hehe god jul :)
av femansväxel
Låter bra det hehe.
av TheDan
Jag har läst om, och även själv råkat ut för, att på stora parkeringar så kan fjärrkontrollen till larmet slås ut av en massa annan strålning, typ andras fjärrkontrontroller, telefoner, radio osv. Kommer inte riktigt ihåg exakt vad som var orsaken. Fast i mitt fall har fjärren funkat efter nån minut.
Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?