Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Du behöver inte koppla bort några slangar, bara få undan pumpen lite så du kommer åt.
av Uninium
Sparkz skrev:Du behöver inte koppla bort några slangar, bara få undan pumpen lite så du kommer åt.
Ahh det låter kanon :D
Användarvisningsbild
av kimmer
Måske detta kan hjälpa..... http://forum.svenska85x70klubben.se/viewtopic.php?t=314

Jag gjorde byttet i sidste uge og är ingen mr. toolmann :roll:
Du skal inta tappa vandet, behøvs inta. Lösna kun den store kölslange.
Operationen tager ca. 5 minutter.
Kim
av *pettson*
kimmer skrev:Måske detta kan hjälpa..... http://forum.svenska85x70klubben.se/viewtopic.php?t=314

Jag gjorde byttet i sidste uge og är ingen mr. toolmann :roll:
Du skal inta tappa vandet, behøvs inta. Lösna kun den store kölslange.
Operationen tager ca. 5 minutter.
Kim
har lite invändningar...
först av allt.. för att tappa ur vatten. Använd hylsa, eller insex. Det är därför hålet finns i plasten. Du ska inte behöva demontera plasten alls. Det är hela vitsen. Vattnet kommer ur hålet. För att demontera termostaten krävs att tappa ur en liter, kommer inget vatten utan at tappa ur så har man för lite vatten i. För att demontera termostathuset ca 2-2,5 liter. Dock som på bild lyft locket på termostathuset. Lossa pumpen. Skruva loss huset. KONTROLLERA att locket är rakt i tätningsytan på en planskiva. Är locket skevt så spricker huset vid monteringen igen. När man drar åt huset mot toppen använd ca 12-15nm. Alltså dra INTE åt det jättehårt. För då spricker huset under uppvärmningen istället.
av Uninium
Hämtade ut skruvar idag hos volvo artnr: 986228 hiskliga 14kr för 5st och då vet man att dom passar rakt av.

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]