Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min volvo har tillbringat mer tid i verkstad än i parkering!
1: skulle jag bytta kam rem! fixat
2: fick läcka ge i kylaren fixat!
3: åkte där i från och upptäckte att bilen gungar lite!
tog bort däcken och upptäckte att den var sönder vid sidan så på med vinterdäcken som jag hade köpt, så nu är dem i så drar jag i vägg på e_4 och biljävel börjar skaka igen...

imorgon ska jag åka i vägg och balansera däckerna, men min stora frågan är!

jag bogserade bilen ca 2 kilometer till verks! kan det ha påverkat nåt i bilen-
-.-

har hört att nu av visa att vinkel växel kan ha gått.om det är det hur beter sig bilen då!
juju jag vet tusen fråger..frågar man inte så vet man inte!!

tack ! :roll:
av *pettson*
Gonzalez skrev:Min volvo har tillbringat mer tid i verkstad än i parkering!
1: skulle jag bytta kam rem! fixat
2: fick läcka ge i kylaren fixat!
3: åkte där i från och upptäckte att bilen gungar lite!
tog bort däcken och upptäckte att den var sönder vid sidan så på med vinterdäcken som jag hade köpt, så nu är dem i så drar jag i vägg på e_4 och biljävel börjar skaka igen...

imorgon ska jag åka i vägg och balansera däckerna, men min stora frågan är!

jag bogserade bilen ca 2 kilometer till verks! kan det ha påverkat nåt i bilen-
-.-

har hört att nu av visa att vinkel växel kan ha gått.om det är det hur beter sig bilen då!
juju jag vet tusen fråger..frågar man inte så vet man inte!!

tack ! :roll:
Står det i din handbok att du inte får bogsera?
Varför skulle vinkelväxeln gå av att bogsera bilen?
Användarvisningsbild
av ketto
Du får bogsera MEN alla hjulen ska va på vägen, du får EJ lyfta upp fram eller bakvagn, då går drivlinan sönder (stor risk iaf)

Antingen rasslar de i vinkelväxeln, troligtvis hylsan då denna är en svag länk i systemet!
av T-rex
ketto skrev:Du får bogsera MEN alla hjulen ska va på vägen, du får EJ lyfta upp fram eller bakvagn, då går drivlinan sönder (stor risk iaf)

Antingen rasslar de i vinkelväxeln, troligtvis hylsan då denna är en svag länk i systemet!
Är detta en 4 wd?
endast i dessa fall ska man tänka på hur man bogserar bilen, 2wd manuell alltså framhjulsdriven, har ingen som helst betydelse ( om inte jag missat bilteknik nått grymt) T
Användarvisningsbild
av ketto
T-rex skrev:
ketto skrev:Du får bogsera MEN alla hjulen ska va på vägen, du får EJ lyfta upp fram eller bakvagn, då går drivlinan sönder (stor risk iaf)

Är detta en 4 wd?
endast i dessa fall ska man tänka på hur man bogserar bilen, 2wd manuell alltså framhjulsdriven, har ingen som helst betydelse ( om inte jag missat bilteknik nått grymt) T
Ja, de är 4WD
av T-rex
ketto skrev:
T-rex skrev:

Är detta en 4 wd?
Ja, de är 4WD
ok :!:
Användarvisningsbild
av niklas gson
en manuell kan man väll dra till kina om det skulle behövas bara alla djul e på backen ... :D men en automat ska man vara försiktig med....vissa får man inte dra alls ...

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 o[…]