Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ronny_89
hej har senare tänkt att konvertera min 850 glt -92 till turbo, troligen sätta i en färdig t5 motor... men går det att regga med en turbo motor utan att byta bromsar å så och passar kabelstyckena direk i bilens.
skriv gärna så mycke ni vet om de här vill veta mycke så jag är förbered till konverteringen och så jag vet om det är värt det.
har lagt ner mycket pengar på bilen så jag vill häst inte behöva sälja den för att få en turbo bil:/
av *pettson*
Ronny_89 skrev:hej har senare tänkt att konvertera min 850 glt -92 till turbo, troligen sätta i en färdig t5 motor... men går det att regga med en turbo motor utan att byta bromsar å så och passar kabelstyckena direk i bilens.
skriv gärna så mycke ni vet om de här vill veta mycke så jag är förbered till konverteringen och så jag vet om det är värt det.
har lagt ner mycket pengar på bilen så jag vill häst inte behöva sälja den för att få en turbo bil:/
Först av allt så.. nej du kommer inte igenom med bilen rent allmänt sådär.. Möjligen som ombyggt fordon om du kan hitta exakt vad som ska bytas för att ingå under dom paragraferna.
T5 bromsarna gäller och så är det då att slita ut styrboxarna, dom är inte samma.. Sen är det dags för växellådan.. din kanske håller men turbo har en annan typ. OM du fått med en låda är det fel drivaxlar och knutar som du har sittandes på GLT:n, turbons är större. Det är bara några punkter som inte stämmer..
Användarvisningsbild
av Fraz
Ronny_89 skrev:hej har senare tänkt att konvertera min 850 glt -92 till turbo, troligen sätta i en färdig t5 motor... men går det att regga med en turbo motor utan att byta bromsar å så och passar kabelstyckena direk i bilens.
Ett litet tips..
Köp en 850 Turbo i samma färg som din, flytta över allt du vill behålla. Det blir billigare och du slipper REG problem, och även allt strul som motor konverteringen medför.
Du får ju en bra 850 Turbo för rimliga pengar idag..

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 o[…]