Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MatjesillV70
Hej,

Jag har fått omfattande problem med vibrationer i bagageluckan som medför höga ljud. Både vibrationsskrammel och gnissel från luckan. Detta håller på att göra mig galen.

Jag vet inte varför bilen vibrerar, men den vibrerar ganska rejält - men ibland vibrerar den inte alls i flera kilometer - häftigt va? :nerd:
Användarvisningsbild
av Erik Å
Jag gissar på balansvikter som trillat av fälgarna bak alternativt lerkokor inne i nämnda fälgar ;-)
Sen är det standardfel att klädseln på insidan av bakluckan lossar med tiden. Tror vparts har ett kit med nya plastsnäppen.
Själv drog jag plåtskruv genom klädseln in i plåten i båda nedre hörnen och en mitt upptill vid torkarmotorn, sen var det färdigskramlat. :-D
Man måste kolla på baksidan så att man träffar någon lämplig plåtbit, det är hål lite överallt..
av MatjesillV70
Jag har inte klädsel på luckans insida, den fanns inte med när jag köpte bilen. Hela luckan skakar - antar att ljuden uppstår när luckan slår i dämpningen eller något. Förstår inte varför inte luckan sitter helt fast i stängt och låst läge
Användarvisningsbild
av Erik Å
Att vibrationerna kommer och går kan bero på att du har obalans i minst två hjul. Ibland är obalans-vibrationerna i motfas och släcker ut varandra.
Lite senare kommer de i fas och förstärker varandra. Och så håller det på :-)

Närmaste Volvoåterförsäljare?

Hej, jag har en fråga, kan balansaxlarna l&[…]

Är v70 d2 2013

Halvljus

Har ingen felkodsläsare. Problemet start[…]