Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av femansväxel
hejsan. jag har en volvo 850 glt en 95a. nu är det så att min yttre drivknuttsdamask har gått sönder. så det har läck ut en massa fett. tänkte lämmna in den till volvo då. då till frågan vad kan dom ta för att laga det? antar att man blir tvungen till att byta lagret med då??
så damasken och lagret vad kan det kosta + arbetet?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Du behöver inte byta lagret. Det är bara att byta damasken och trycka i nytt fett. Det billigaste blir om du gör det själv. :wink:
Damasken komplett med fett och klämmor kostar 99 kr på Biltema. :D
av femansväxel
ok. men jag tänkte på att fettet har ju liksom åkt ut. har inte lagret då snurrat tort? för och byta damasken krävs det väl att man tar bort en himmla massa saker?
av Nenne428
Det är inte fettet i lagret som åkt ut, det är fettet i knuten Du ser. Var väldigt noggrann nör Du tvättar knuten innan Du sätter på eb ny damask, minsta lilla smuts kan förkorta livslängden på knuten rejält.

Komponenterna inuti knuten är härdade till hög hårdhet för att tåla slitage och höga laster, men de är tack vare det känsliga för hårda partiklar.

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]