Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av oktan
min farsgubbe har drabbats av ett konstigt fenomen med sin 850GLT. automatlådan slutar driva efter 1-3 minuter efter att man startat den. har någon stött på detta förut, eller kanske nån har tips på vad felet kan vara? olja och allt finns. och lådan har gått kanonbra innan.
oktan skrev:min farsgubbe har drabbats av ett konstigt fenomen med sin 850GLT. automatlådan slutar driva efter 1-3 minuter efter att man startat den. har någon stött på detta förut, eller kanske nån har tips på vad felet kan vara? olja och allt finns. och lådan har gått kanonbra innan.
Slutar driva (neutral) och sedan måste ni slå av motorn ett slag för att sedan kunna fortsätta en bit till?
Oljan är nog bränd och filtret igensatt pga en slirning inne i lådan.
Tyvärr sitter filtret på aw50-42le inbyggt i lådan och den måste demonteras och klyvas för att kunna byta det.

/stefan
AutoTransmission skrev:
oktan skrev:min farsgubbe har drabbats av ett konstigt fenomen med sin 850GLT. automatlådan slutar driva efter 1-3 minuter efter att man startat den. har någon stött på detta förut, eller kanske nån har tips på vad felet kan vara? olja och allt finns. och lådan har gått kanonbra innan.
Slutar driva (neutral) och sedan måste ni slå av motorn ett slag för att sedan kunna fortsätta en bit till?
Oljan är nog bränd och filtret igensatt pga en slirning inne i lådan.
Tyvärr sitter filtret på aw50-42le inbyggt i lådan och den måste demonteras och klyvas för att kunna byta det.

/stefan

kan det va så illa? låter man den stå ett tag och startar den uppstår samma fenomen igen. det är en 92:a så då är väl ett lådbyte att föredra eller?
av AutoTransmission
Beror på hur pass mycket som hänt..
Jag skulle demonterat den och sen kontrollera allt..
Har den gått långt?eller används som dragbil?
isf kanske den bara är slut i friktionslamellerna.
Kan bli betydligt billigare än lådbyte.
/stefan
Användarvisningsbild
av oktan
AutoTransmission skrev:Beror på hur pass mycket som hänt..
Jag skulle demonterat den och sen kontrollera allt..
Har den gått långt?eller används som dragbil?
isf kanske den bara är slut i friktionslamellerna.
Kan bli betydligt billigare än lådbyte.
/stefan
nej den har ju inte varit någon direkt draghäst och har gått 22.000 mil. blir väl till att riva ner den i helgen då.
av AutoTransmission
Gör det.. hör av dig om det blir problem..

får passa på att önska alla en god jul ochså.

/Stefan

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]