Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edgarn
tjena har precis köpt en 850 Turbo 94a ATU och har bara någon fråga,, just nu är den helt orginal men fick ett chip till bilen vet inte va det är för ngt,, står bara (Volvo 850 atu)på det kan man kolla på ngt sätt vilket chip det är? steg 1,2,3 osv.... sen om det märks mkt på bilen i draget om man sätter in ett steg3 chip tänkte även ha 3" avgasystem från catan och bak.. så om detta för "MKT" skillnad på bilen????

har aldrig haft ATU innan ngn speciellt man ska tänka på med detta??

motor: 2.3L

MVH Edgarn
av AutoTransmission
Edgarn skrev:tjena har precis köpt en 850 Turbo 94a ATU och har bara någon fråga,, just nu är den helt orginal men fick ett chip till bilen vet inte va det är för ngt,, står bara (Volvo 850 atu)på det kan man kolla på ngt sätt vilket chip det är? steg 1,2,3 osv.... sen om det märks mkt på bilen i draget om man sätter in ett steg3 chip tänkte även ha 3" avgasystem från catan och bak.. så om detta för "MKT" skillnad på bilen????

har aldrig haft ATU innan ngn speciellt man ska tänka på med detta??

motor: 2.3L

MVH Edgarn

En extra oljekylare till automaten är aldrig fel :wink:
Användarvisningsbild
av villon
Rätta mig om jag har fel, men det är samma chip till alla stegen, bara att man ökar på med grejjer istället. Och 3" efter katten kommer inte hjälpa dig effektmässigt, då måste du ha 3" downpipe med.

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]