Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hason
Min V70 -00 blir inte riktigt varm, varken i kupén eller enl motor temp mätaren. Det har varit så sedan nedre kylarslangen lossnade och jag fixade den. Själv har jag svårt att se ett samband. Någon annan? Eller är det "bara" termostaten?
Användarvisningsbild
av #27
Jag skulle tro att termostate är dålig börja där..
Användarvisningsbild
av kenlav
Byt du termostaten. Hade samma besvär på min 850 , tempnålen orkade inte upp till Normalläge på mätaren utan stannade strax innan . Köpte en Volvo orginaltermostat på OK , kostade 180 pengar , var några dagar senare förbi på Volvo och köpte 1 liter kylarvätska samt nya tändkablar och stift , kunde då inte låta bli att kolla priset på Termostaten och den kostade 170 pengar på Volvobutiken. Trodde jag hade gjort en bra affär på OK :( men icke... sen får man ju i och för sig ta med extrakostnaden att ta sig till Volvoaffären , lite längre att köra och mer bensinförbrukning... så det gick väl jämt upp :P Nu stannar mätaren strax ovanför normalläget oavsett minusgrader. :) Varm och skönt blir det i kupén...
God Jul alla...

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]