Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#158717
tja! har bytt kupefläkt idag på 850:in, men det hjälpte inte, mätte att jag har 12v konstant på + kabrln och det hade jag, ohmmätte minus kabeln mot jord och visade samma värde oavsett vart jag hade fläktknappen på.. lade konstant minus i motorn och då gick den för fullt, mätte in till steget och jag har 100% jord in i steget på den svarta kabeln som det ska vara, men inget ut.. har provat att byta steg mot ett fungerande, misstänker att signalen från ECC panelen inte funkar så bra,, nån som tror att ECC paneler kan strula eller nåt annat kanske ??

MVH//Marcus
av ekmarcus
#158718
kom på en till sak.. hur mäter man att signalen frånnECC panelen är korrekt, alltså om man kan mäta i den lilla kontakten med flera småkablar som går in i fläkt steget..

MVH//Marcus
av ekmarcus
#158769
nån som vet?. liiite kallt i bilen nu så ett svar vore kanon=)


MVH//Marcus
Användarvisningsbild
av Sparkz
#158899
Inte helt 100 nu, men hittar du en gul/brun på nr 1 så är det den. Där ska du ha en spänning som varierar när du ändrar hastighet på fläkten.
av ekmarcus
#158965
Sparkz skrev:Inte helt 100 nu, men hittar du en gul/brun på nr 1 så är det den. Där ska du ha en spänning som varierar när du ändrar hastighet på fläkten.
ok, ska mäta det i morrn.. var till demia och köpte ytterligar eett motstånd i hopp om att båda mina var slut, men det blev inge bättre, så ska kolla lite mer i morrn.

MVH//Marcus

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]