Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
25tolife skrev:ja du kan ta lös bbåda glasen och titta om det funkar på den andra sidan

så har jag för mig att jag gjorde

men då det där inte funkar brukar det vara glaset som gett upp har jag hört kan inte vara så mycke annat som kan vara fel
Ja det låter som en bra idé! Frågan är om man kan känna på glaset att det blir varmt eller det blir kanske aldrig så varmt?
av 25tolife
jo du känner på glaset det blir faktiskt väldigt varmt
tar typ 45 sec sen börjar det bli riktigt varmt
av snowman
25tolife skrev:jo du känner på glaset det blir faktiskt väldigt varmt
tar typ 45 sec sen börjar det bli riktigt varmt
Okay låter bra! Ska to o fixa detta så snart jag kan. Kanske Mekonomen eller liknande kan ordna billiga glas :D
av 25tolife
ja eller skroten
av integrasv
Hej!

Har exakt samma problem med min V70 årsmodell -99...

Min la av efter en biltvätt... ska prova byta glas med höger sida (bra idé 25tolife)

Jag hör av mig hur det går
Användarvisningsbild
av #27
integrasv skrev:Hej!

Har exakt samma problem med min V70 årsmodell -99...

Min la av efter en biltvätt... ska prova byta glas med höger sida (bra idé 25tolife)

Jag hör av mig hur det går
Du kan även prov om du har stöm fram till glaset med en testmejsel..
av 25tolife
hur har det gått för er??
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har fått byta flera glas, på olika bilar. Det har alltid varit så, att det blivit glapp mellan flatstiftet och tråden i glaset. Det är lite lurigt, för om man provar tråden i glaset med en multimeter, trycker man oftast mätsladdarna mot stiften när man mäter, och då fungerar det. Men så fort trycket på stiften släpper, slutar det fungera.

Nej, förresten, en bil hade kabeln gått av i, där den går ut till dörren. Men den bilen satte hustrun i ett räcke innan jag hann reparera, så det slapp jag.
av Mikael G
apersson850 skrev:Jag har fått byta flera glas, på olika bilar. Det har alltid varit så, att det blivit glapp mellan flatstiftet och tråden i glaset. Det är lite lurigt, för om man provar tråden i glaset med en multimeter, trycker man oftast mätsladdarna mot stiften när man mäter, och då fungerar det. Men så fort trycket på stiften släpper, slutar det fungera.

Nej, förresten, en bil hade kabeln gått av i, där den går ut till dörren. Men den bilen satte hustrun i ett räcke innan jag hann reparera, så det slapp jag.
Men om kabelskon glappar mot flatstiftet är det väl bara nypa åt lite med en tång eller byta till en ny kabelsko?

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]