Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ronny_89
bilen stod ute med snö på, sen när jag tagin in den å snön smälltit var det en stor pöl i reservhjulsbaljan:S är det är vanligt fel kanske? för jag hittar inget lekage å listen är ju hel:S nån som vet nått?:D
av timebandit
Är det en 854 eller 855? =)

Är det en 854 så kolla så att det inte läcker in vatten genom bakljusen! Packningen till dem kan vara dåliga. Kollat så att det inte är rostigt under skydslisten runt bagageluckan?
Riv ut hela bagagerumsmattan och kolla så du inte har rosthål =)
Användarvisningsbild
av Ronny_89
timebandit skrev:Är det en 854 eller 855? =)

Är det en 854 så kolla så att det inte läcker in vatten genom bakljusen! Packningen till dem kan vara dåliga. Kollat så att det inte är rostigt under skydslisten runt bagageluckan?
Riv ut hela bagagerumsmattan och kolla så du inte har rosthål =)

de är en 854:D bakljusen kan de vara lite en inte så mycket, de var ca 5 cm vatten:S å hela mattan var genom våt. kan kolla de där med listen men har haft att bort i sommras när jag lackade im den. tackar för svar:D
av timebandit
Kan ju även läcka in genom antennhålet om man har otur...
Användarvisningsbild
av mr850gle
Ronny_89 skrev:bilen stod ute med snö på, sen när jag tagin in den å snön smälltit var det en stor pöl i reservhjulsbaljan:S är det är vanligt fel kanske? för jag hittar inget lekage å listen är ju hel:S nån som vet nått?:D
Utrolig men sant,har selv dette problem,ved kraftig regnvær,er ikke noe rust heldigvis,bilen er flott og rustfri,men skal bruke helgen til og finne ut av dette.Mulig kommer det inn via baklykt venstre side,på min bil,da jeg ser det samler seg opp litt skum etter krafitg bilvask med steamern.Holder deg informert,hva jeg finner ut av. :D
av Kena
Borra hål så rinner det ju ut :lol:
Näe men hoppa in i bagaget och se om det lyser in någonstans, borde vara ett rejält hål om det kommer in 5cm
av Tompa R
Kan det inte vara dräneringshålet som är igentäckt???
av *pettson*
Tompa R skrev:Kan det inte vara dräneringshålet som är igentäckt???
TRoligen dräneringshålen som är i framkant av luckan.. när det blir tillräckligt med vatten så rinner det över kanten helt enkelt..
av catoo
Hejsan!
Jag hade precis samma problem, hade en massa vatten samlat vid reservhjulet efter kraftigt regnväder... Ganska snart insåg jag att det var en massa skit från träden runtomkring som täppt igen dräneringshålen! Så det var bara att börja städa! Kikar där numera var gång jag öppnar bagagluckan!

Go´Jul!

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]