Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DrEvilBoy
Värmen till min vänstra sido spegel fungerar inte.... vad brukar vara det vanligaste felet? måste man byta hela skiten eller är det något under själva spegeln som strular?

Har även märkt att defrosten till bakrutan inte fungerar så bra... tycker det tar lång tid innan den blir varm samt så verkar inte sidofönstrena bli varma vid trådarna.... stort problem eller kan någon med tummen mitt i handen få det att fungera igen? :idea:
av *pettson*
DrEvilBoy skrev:Värmen till min vänstra sido spegel fungerar inte.... vad brukar vara det vanligaste felet? måste man byta hela skiten eller är det något under själva spegeln som strular?

Har även märkt att defrosten till bakrutan inte fungerar så bra... tycker det tar lång tid innan den blir varm samt så verkar inte sidofönstrena bli varma vid trådarna.... stort problem eller kan någon med tummen mitt i handen få det att fungera igen? :idea:
Vet inte vilken bil du har... men volvo har ingen defroster mej veterligen på sidorna?.. Det är ju antenn och larmantenn med mera inlagt i glaset..
Användarvisningsbild
av Nexus
*pettson* skrev:
DrEvilBoy skrev:Värmen till min vänstra sido spegel fungerar inte.... vad brukar vara det vanligaste felet? måste man byta hela skiten eller är det något under själva spegeln som strular?

Vet inte vilken bil du har... men volvo har ingen defroster mej veterligen på sidorna?.. Det är ju antenn och larmantenn med mera inlagt i glaset..
Nu har jag köpt en V70. En -99:a automat AWD 2.5. satan vilken skillnad det är på 170 hästarn och min 193 hästars..... Vilket krut.

DrEvilBoy måste jag hålla reda på vad du har för bil :wink:
av DrEvilBoy
grammse skrev:
DrEvilBoy måste jag hålla reda på vad du har för bil :wink:
Hahahaha.... sorry killar... tänkte inte så långt.
En V70 2.5 AWD -99.

På sidorutorna så går det om jag inte minns fel 3-4 trådar uppåt.... är inte det värmetrådar?
Fast om det är larmantenn och antenn så är jag ju helt ute och cyklar :roll:

Fast viktigaste är nog min sidospegel....

Cheers
Användarvisningsbild
av vbc
Well bakre sidorutors "trådar" e antenn grejjer tror jag mig veta bestämt. Vore i o f s skojj å prova lägga lite spänning där;)

Sidospegel, well kolla först att den har nån ström, finns ström så är det nog bara att byta glaset

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]