Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Trisk
Nån som chippat denna bilen o märkt nån skillnad?
Hittar chip som max höjer 15hk.

Vill också gärna ha förslag på nytt luftfilter och avgassystem.
Hittar ingen rolig vinge som är laglig att sätta på, förutom T5 vinge, vilket är lite tråkigt imed att den är så vanlig...

Alla förslag är välkomna. :)
Användarvisningsbild
av ketto
du skulle ha köpt en turbo istället! Blir roligare att trimma då! Märks iaf när man har chippat en sån!
av Trisk
jo....

Men plånboken räckte inte till, fick bilen för ett jobb jag gjorde förra månaden.

Hade en Daihatsu Charade 1.3L 4wd innan, piskade sönder o sen sålde den. Volvon känns lite bättre....

Man blir lite knäckt när man kollar på chip trim o ser R o T versionerna får upp till 45 hästar mer när ens egen får 15, hahaha
Användarvisningsbild
av Henke850
Risken kanske är att det drar iväg och vips så har man lagt ner massa onödiga pengar och nya prylar och ändå har man inte samma effekt som en typ turbo. Jag skulle nog inte satsat på det.
av Trisk
Förstår vad du menar, ska bara fixa lite rost o sen polera bilen, går faktiskt rätt bra. Men om det dyker upp nåt roligt så kanske man kanske sätter in de ändå ;)

Får se hur det blir med jobb nu i jul o nästa månad, sälja bilen o köpa en annan som e lite trim vänlig, men det är en sjukt skön bil.

Blev lite rally Staffanstorp-Malmö precis :)
av *pettson*
Trisk skrev:jo....

Men plånboken räckte inte till, fick bilen för ett jobb jag gjorde förra månaden.

Hade en Daihatsu Charade 1.3L 4wd innan, piskade sönder o sen sålde den. Volvon känns lite bättre....

Man blir lite knäckt när man kollar på chip trim o ser R o T versionerna får upp till 45 hästar mer när ens egen får 15, hahaha
Vi höjer vårt laddtryck och matar mera.. du har en sugmotor och kan i bästa fall se till att du får bättre flöde samt mera optimerad tändning.
Därför skiljer det stort i effekt.
av Uninium
Lägg dom där tusenlapparna på nått annat,du kommer bli missnöjd med tanke på vad det kostar.

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]