Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej hopp......
har monterat dit 3st hella 3000 compact, tog dom med vita glas då det såg fånigt ut med blåa glas på en silvrig bil.
Har 3st big knick på 945an å det ger ju ett bra ljus, visste att det blir mindre ljus med mindre lampor.
Har Osram 100w i compakterna men tycker ljuset är helkasst, blir 3st punkter inte som på boschen där det blir en jämn ljusblid.
Var å kollade så jag inte fått pencilbeam, men compacten fanns inte ens att få som pencilbeam....

Är alla hella så eller är det bara compacten?
Eller är det kanske fel på dom jag fått?

Tacksam för synpunkter....

Trodde det skulle bli bra ju, men blir väl te å sälja skiten å leta annat....
av ensomvetallt
:roll: .....misstänker att du har blåa glas elr?
av olson
Satt på när jag köpte bilen :D
av birger24
Tja!

Jag har på min V70 -98 2st Hella 3000FF (blått klarglas) lyser självklart bra.
Till min andre bil som är en Peugeot 205,
så köpte jag två Hella 3000 compact med blått klarglas, självklart så lyser dom inte lika bra som sina storebröder som jag har på V 70'n,
men nog lyser dom med blått glas riktigt bra.
En sak som du kan ha gjort fel på är att du kanske har för klen + kabel imellan batteriet och relät, den bör vara 6-8 mm2 anars kan man få spänningsbortfall och der resulterar i sämre ljus.
av ensomvetallt
har volvos orginalkablage, alltså det färdiga med knapp å allt, vet inte dimensionen på det?

men är ju inte själva mängden ljus som jag är mest besviken på utan själva ljusbilden, har tre st och jag får 3st punkter, klart synliga, som jag skrev ovan så trodde jag verkligen jag fått pencilbeamljus, men fanns ju bara "vanligt" fjärrljus till hella compact.

Är dom vanliga hella 3000 liknande?, alltså att det blir en ganska smal strimma med ljus?

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]