Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BlondineN_
Hej, jag har fått åkt med i en polares 850 i helgen, vilket då jag blev rejält sugen på en sån! Men ja har hört att vissa säger att äldre modellen inte är så bra bla. i växellåda osv. Men tänkte iaf höra med er som har dem äldre modellen eller vet nån som har en äldre modell dvs. 92- runt 94, om det hänt något allvarligt fel med motor,låda eller dylikt?

Tacksam för svar!:)

MVH Jesper ;)
av Tompa R
Jag har en av de första modellerna en 92:a GLT. Rullat över 30000mil nu, men lådan och motorn spinner på helt perfekt. Den är välservad av alla de tidigare ägarna och jag kan bara säga att jag e kanon nöjd med den. Kolla bara upp om den läcker olja mellan växellådan och motorn. Men om du hittar ett fint ex av de tidigare modellerna så ser inte jag några problem med att köpa dem :wink:
Nu får andra hänga på och tala om deras erfarenheter av de tidiga modellerna!
av BlondineN_
Låter ju kanon det där du !:P Dem är ju bara för najjsiga;)
Tack för ditt svar!:)
Användarvisningsbild
av mr850gle
BlondineN_ skrev:Hej, jag har fått åkt med i en polares 850 i helgen, vilket då jag blev rejält sugen på en sån! Men ja har hört att vissa säger att äldre modellen inte är så bra bla. i växellåda osv. Men tänkte iaf höra med er som har dem äldre modellen eller vet nån som har en äldre modell dvs. 92- runt 94, om det hänt något allvarligt fel med motor,låda eller dylikt?

Tacksam för svar!:)

MVH Jesper ;)
Hei på deg er en volvofreak fra Norge,har hatt 2 stk 240 ,og har nå en 1993 mod 850 gle m manuell gear gått 244.000.Den er helt supreb,kan virkelig anbefales de lux!! :D
http://www.volvoforum.no/
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]