Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 25tolife
är ju typ samma bil i grunden så det är väll bara att prova låna en dörrsida av nån
av *pettson*
Sebb 855 t5 skrev:Hej undrar om det går att byta dörrsidorna på en 850 till en v70 av första modellen?? tänkte kanske göra det i så fall, Hej. :P
tror inte dörrsidorna passar emot panelen.. sen har du väl elhissar o så i dörren.. på 850 är ju det i mittpanelen..
Användarvisningsbild
av Sparkz
Öppningshandtaget på insidan skiljer med, och hur det är kopplat till låset.

Står inredning i rubriken så jag trodde först du menade alltihop, men dörrsidor är svårt nog...
av Sebb 855 t5
Det är ju vajer till hantaget på v70. Men borde det inte gå att koppla till där den sitter på 855:an idag? Elhissarna kan jag koppla om så det e lungt. men måste åka till skroten å kolla idag!
av Sebb 855 t5
Hej. vart på skroten i eftemiddag och krabbat. jag tog dörsidorna på en s70 och testade på en annan 850 på skroten. korm och så är lika. men man får byta hela låsanordningen. och borra massa nya hål i dörrarna för fästen till panelen. sen får man fixa om elen lite till el hissar å så, men det kan gå. tack för tipsen. :)
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]