Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har även ett originallarm som jag tror strular lite (av typen VGLA)

Det har endast gått i gång en gång samt, men dioden på panelen blinkar dock...? Sedan har aldrig (så länge jag ägt bilen) den bekräftande "blinkningen" av blinkers fungerat vid låsning av bilen.. Någon som har några tips/ i deér på vad som är vaj?
Användarvisningsbild
av vafförärdetpådetteviset
Tror jag har sett att uteblivet bekräftelseblink kan bero på att larmet tror att någon dörr eller bakluckan är öppen ? Vet inte vilken typ av originallarm jag har på min V70G -00 men så funkar det på den i alla fall. Irriterande när ungarna inte stänger bakluckan ordentligt.
av Red Dragon
Öppna alla 4 dörrar samt baklucka och motorhuv. Stäng dörrarna,bakluckan samt motorhuven ganska " rejält " testa sedan att larma och larma av. Jag har samma fel på min s70. Och när jag gör den proceduren som jag beskrev så funkar det. Det kan hända att man får göra om det ett par gånger t.om

lycka till.
av elbjorn
Red Dragon skrev:Öppna alla 4 dörrar samt baklucka och motorhuv. Stäng dörrarna,bakluckan samt motorhuven ganska " rejält " testa sedan att larma och larma av. Jag har samma fel på min s70. Och när jag gör den proceduren som jag beskrev så funkar det. Det kan hända att man får göra om det ett par gånger t.om

lycka till.

OK, men vad beror det i så fall på och hur länge funkar det i så fall efter du gjort detta? Känns lite tveksamt, skulle helst se en varaktig lösning..

Men tack för tipset så länge! :)
Användarvisningsbild
av ElStoffo
Hej,

Även jag har det felet ibland på min V70 -05.
Men då är det bara att öppna och stänga allt, så funkar det igen.

Det beror sannolikt på att du har öppnat motorhuven och det är den givaren som är mest känslig!
Användarvisningsbild
av Sirus
Har samma problem med min V70 -98, men om man trycker ytterliggare en gång på fjärren så brukar den blinka en gång till och jag tror att den larmarpå då.

Kan mitt resonemang stämma?
Användarvisningsbild
av ElStoffo
Så kan det ju såklart vara, men pappa hade så på sin 850, men han hade inte volvo orginal larm, utan cargard.
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]