Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ska man renovera(vilket brukar innebära kol+regulator) lär man ju dock veta vilken typ av generator man har, det finns ju åtminstonde 2 helt olika(internt). Att se nummret på sin nuvarande generator är inte direkt lätt utan att plocka bort den ...

Visst, är generatorn helt skrot så bilen är obrukbar kan man ju likagärna plocka isär allt innan man beställer delar, lite värre om generatorn "bara" laddar dåligt men fungerar, och bilen behöver vara rullandes typ dagligen :-)
Användarvisningsbild
av Daniel78
Lucif3r skrev: mån 07 aug 2023, 19:57 Ska man renovera(vilket brukar innebära kol+regulator) lär man ju dock veta vilken typ av generator man har, det finns ju åtminstonde 2 helt olika(internt). Att se nummret på sin nuvarande generator är inte direkt lätt utan att plocka bort den ...
Helt rätt, men när generatorn ryker är det troligtvis inte bara att byta regulatorn. Tänkte då på lindningar eller diodplattan.

Jag skulle hämta/plocka en generator på skroten. Då lär man sig hur man skruvar bort generatorn och det gör ingenting om man gör fel. Men samtidigt lär man sig hur man gör rätt hemma. Och mycket billigare att köpa en ny.

Ursäkta min svenska
(schweizare utan google-translate ) :-D

Mvh Danne

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]

Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]