Som jag sa i din andra tråd (
viewtopic.php?f=16&t=175607 ) om samma sak:
Det går säkert att tvinga upp trycket lite, men ett modernt styrsystem håller rätt hård koll på vad som händer och blir trycket för högt så kommer ecu'n börja jobba emot.
Och sedan är det ju så att enbart högre laddtryck i sig är rätt begränsat om man vill ha ut mer effekt. Har man en motor som ligger på feta sidan på bränsleblandningen så kan man få ut mer med högre laddtryck. Men dem marginalerna brukar inte finnas i moderna motorer. Och lyckas man öka laddtrycket utan extra bränsle så minskar marginalen till punkten där det fräser till och någon ventil/kolv/bästa fall bara toppackningen ger sig.
Och då har ändå inte blandat in tändläget i det hela än eller den förändrade kurvan hur laddtrycket byggs upp som kommer uppstå med en hårdare wastegate. Vill man experimentera och är villig att ta riskerna som kommer med det så är det ju bara att prova vad som händer.
En för ändamålet anpassad mjukvara är den bästa lösningen i slutänden.