Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ari
hej ,fick anmärkning på besiktningen att d va glapp på båda sidor på länkarmsbussningarna på min 850-93.köpte nya idag(4st) ska bytta i helgen tänkte jag.har press på jobbet för o ev ta bort dom gamla samt trycka dit dom nya men vart förvånad först satt en järnring länst in sen gummibussningen o sen typ järnhylsa länst ut.d va järnhylsan jag blev förvånad över trodde man skulle trycka in den i länkarmen utan järnhylsan trodde att länkarmen va hylsan.om d nu rätt allt jag fått så när man tagit bort den gammla så får man putsa upp hålet på länkarmen o lägga lägga på fett o sen trycka dit den. e jag rätt ut me mina tankar? tackar för svar,ari
av *pettson*
ari skrev:hej ,fick anmärkning på besiktningen att d va glapp på båda sidor på länkarmsbussningarna på min 850-93.köpte nya idag(4st) ska bytta i helgen tänkte jag.har press på jobbet för o ev ta bort dom gamla samt trycka dit dom nya men vart förvånad först satt en järnring länst in sen gummibussningen o sen typ järnhylsa länst ut.d va järnhylsan jag blev förvånad över trodde man skulle trycka in den i länkarmen utan järnhylsan trodde att länkarmen va hylsan.om d nu rätt allt jag fått så när man tagit bort den gammla så får man putsa upp hålet på länkarmen o lägga lägga på fett o sen trycka dit den. e jag rätt ut me mina tankar? tackar för svar,ari
Om du köpt originalbussningar ska ALLT ur..det ska bara finnas två tomma hål.. Ett tips är att lämna tillbaka bussningarna och köpa powerflexx när du ändå sågar ur dom gamla.. Poweflexxen är såpass mycket bättre och varar såpass mycket längre att bilen blir som ny i framvagnen och dessutom är den det en lååång tid framöver..
nackdelen är priset på runt 1300 spänn för bägge sidor..
Användarvisningsbild
av ari
ja okey,köpte mina för 570kr för båda sidor.
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]

Dolda Vinkeln...

Det förklarar saken 🥴🫡