Plingplong skrev: ↑fre 10 mar 2023, 11:18
Fungerar det inte nu så börjar jag med å köpa nytt batteri
Vänta lite..
Ladda batteriet minst 10 timmar och sätt i det i bilen, dra på tändningsnyckeln till läge II och slå på halvljuset och sen mäter du spänning direkt på batteripolerna (alltså inte på polskorna utan direkt på polerna). Då ser du vad batteriet går för under 10-15A belastning

Borde vara strax under 12V.. Mer än 11.5 i alla fall.
Har du spänning på polerna medan resten av bilen förblir död så är det uppenbarligen avbrott någonstans..
Är det tji spänning på polerna så behöver ditt batteri ta ett varv genom återvinningsloopen innan det blir användbart igen

Det där att bilen dör under körning skulle faktiskt kunna tyda på att
både batteri och generator behöver ses över..
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65400 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..

Ny kupefläkt och nytt batteri monterat
