Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Nått har börjat småsmälla/knattra höger fram när vägen är knagglig. Låter även när motorn ruskar till när den startar. Låter typ som järnklump som ligger mot någon plåt. Trodde först på is i framfjädringen, men bilen har snarkat på Chateau de garage i natt och det blev inte bättre. Hade även loss framhjulet och bankade med stora tunga plastklubban men utan resultat.
Någon doktor som känner igen symptomen?
Användarvisningsbild
av #27
Du får öppna huven och be någon starta bilen och lyssna var ljudet kommer ifrån..
av Kena
Jo men det är inte så lätt för det knackar typ bara en gång just när den startar, men ska åka till v...verk....jaja jag måste söka hjälp...puh den satt långt inne.
av bjza
Kena skrev:Jo men det är inte så lätt för det knackar typ bara en gång just när den startar, men ska åka till v...verk....jaja jag måste söka hjälp...puh den satt långt inne.
Låter som min '00:a gjorde när kränghämmarstaget s kulled glappat upp sig: Parkera bilen plant, vrid max hjulutslag och be någon gunga ena sidan, samtidigt som du känner efter på stagets övre repektive nedre kulled. Om glapp är det bara å byt! (mina tog slut runt 9-11 tusen mil, men jag har varit "elak" mot han...) :lol: :twisted:
Mvh Björn
Användarvisningsbild
av sweken
Kolla övre motorfäste!
av Kena
Fästet är bytt, men ljudet försvann av sej själv. Kan ha varit sten som låg ngonstans men troligtvis inte för det lät högst upp på fjäderbenet.
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]

Dolda Vinkeln...

Det förklarar saken 🥴🫡