Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Don T
har problem... jag får inget tryck i min turbo. kom efter att jag hade kört långt. har kollat vakum slangar, tagit bort dumpen. kollat oljan men dricker ingen. ibland så får jag fullt tryck, annars går mätaren bara 3-4 mm in på det vita fälltet.när jag får fullt tryck så går trycket sakta tillbaka.. någon som som kan tänka sig veta vad felet är??
Användarvisningsbild
av Sparkz
Hade inne en 940 där trycket kom och gick, det var turbon som var på väg att skära. Lossa slangen från luftfiltret och känn om den går trögt.

Orsaken på 940:n var att oljereturröret var tätt, tvätta alltid ur det vid turbobyte!
av Berggren
kolla så inte du har för stort glapp axialt i turbon dvs glapp in och ut från insuget... min drack ingen olja men jag hade 2-2-5 mm glapp i turbon... dock inga symptom alls

annars får du kolla reglerventilen...(den som vakumslangen från insugningsröret sitter på och 2 andra vakumslangar till turbon )

Har lite liknande problem med min men inte så allvarligt som dina
av Don T
tack för förslagen, ska kolla dom nu i helgen.. återkommer säkert med fler fråger anngående detta problem :x
av Don T
har nog hittat vad som är felet.. westgaten som nog hade hängt sig. den har varit öppen. bilen går lite bättre nu, men måste nog ställa om laddtrycket på turbon.. återkommer

Dock inte rödtjut och whisky Skickat fr&ari[…]

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]

Du bygger en egen felkodsläsare av en äl[…]