Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Först vill jag börja med att tacka alla här för ett fantastiskt och matnyttigt forum.
Nu till mitt lilla problem som kan ses på bilderna jag bifogar. Jag har en slang lös efter vad jag tror är "LMM" och behöver således hjälp med att hitta vart den ska sitta på 2'a sidan.

Bilen jag har är en Volvo V70T5 -97 med B5234T motor.

När jag ändå håller på att skriva så kom jag på en sak till som jag har en liten fundering över. När det är kallt ute typ -3 grader så startar någon typ av fläkt låter det som när man lägger i tändningsläge. Bilen vägrar starta förens fläkten elller vad det är som låter tystnat och då startar den direkt.
Ja detta blev lite luddigt men jag hoppas jag kan få något hjälpsamt svar.

Jo jag höll nästan på att glömma att jag har kollat i "Haynes" handbok redan efter svar men blev inte klokare där heller.

Tack på förhand...

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Sparkz
Den borde gå till turboreglerventilen. Sitter på luftburken, tre slangar och en tvåpolig kontakt. En slang till wastegateklockan, en till kompressorhuset, och så din slang till slangen från luftfiltret. Anslutningarna är färgmärkta på ventilen.

Eller, om du har bränsletrycksregulatorn nere på hjälpramen. Då går det ett smalt stålrör längs med vattenröret på motorns baksida som slangen ska sitta på.

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]