Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bullneck
Har en 855 glt -97 som jag tänkt sätta in en automat låda i!
någon som vet om det är mycket jobb och vågar man köpa en låda på skroten och vad får man betala för en?
av Fisketorp
Tjenare!

Ska du byta från manuel till automat?

Frågan har väl varit uppe många ggr(möjligen automat till manuel) så andvänd sök så hittar du nog en hel del.

Undrar varför du vill byta, borde väl vara enklare att sälja bilen och köpa en automat?=)

för skrotdelar http://www.bildelsbasen.se där kan du hitta det mesta står även pris ibland.

//Martin
av Kena
Gissar att du får problem på besiktningen eftersom den är helbilsgodkännd.
av *pettson*
bullneck skrev:Har en 855 glt -97 som jag tänkt sätta in en automat låda i!
någon som vet om det är mycket jobb och vågar man köpa en låda på skroten och vad får man betala för en?
tja det går väl utmärkt?.. Du behöver bara lådan.. styrdon till motor och låda.. kablaget, pedalstället, spakstället, mittkonsollen, kylaren till bilen eftersom det är oljekyl där i, slangarna, medbringarplåten så du kan fästa turbinen där i.. sen är du nästan framme vid besiktningen.. Jo.. glöm inte drivaxlarna med.. dom KAN skilja beroende på vilken typ du har idag. Det är ju inte gjort på en kvart tyvärr..
av sylta
*pettson* skrev:
bullneck skrev:Har en 855 glt -97 som jag tänkt sätta in en automat låda i!
tja det går väl utmärkt?.. Du behöver bara lådan.. styrdon till motor och låda.. kablaget, pedalstället, spakstället, mittkonsollen, kylaren till bilen eftersom det är oljekyl där i, slangarna, medbringarplåten så du kan fästa turbinen där i.. sen är du nästan framme vid besiktningen.. Jo.. glöm inte drivaxlarna med.. dom KAN skilja beroende på vilken typ du har idag. Det är ju inte gjort på en kvart tyvärr..
Då ska banne mig jag byta också när det va så enkelt! :*O/
Användarvisningsbild
av bullneck
Okej tack får väl leta upp en automatar det verkar ju vara bästa alternativet!
av Fisketorp
bullneck skrev:Okej tack får väl leta upp en automatar det verkar ju vara bästa alternativet!
Alltså, tror *pettson* var ironisk(ursäckta om jag har fel)
Han menade nog att det går utmärkt att byta låda mm, men det är nog en MASSA arbete.

Är du någorlunda mekkunnig? klarar du att byta packbox mellan låda/motor ex?

Enligt blocket så kan du få en fin 855GLT auto ca 17tusen Mil för omkring 50tusen(vissa billigare vissa dyrare)

Beroende på skick och mil mm så borde du väl kunna få nära 50tusen för din 855a, lägger du då till vad allt kostar att inhandla för att göra detta byte så tror jag det är svårt att se en ekonomisk vinst i det hela.

Sålänge du inte är ute efter erfarenheten så skulle jag avråda dig, även om du är ute av erfarenheten=P
köp istället en billig 855manuell/auto där växelådan har rasat, då kan du kosta på den en del utan att förlora förmycket

//Martin

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]