- tor 28 jul 2022, 08:47
#1506583
Hej allihopa !
Jag har en 850 GLT med B2524S motorn som går ofantligt törstigt
Symtom :
Inga felkoder, jag har tittat.
Fördelare, Rotor, Tändkablar, Stift och LMM är nybytta.
En av piparna på "vacuum julgranen" som sitter på spjällhuset går det ingen slang till så jag provade plugga den som några av de andra utgångarna var pluggade. Men då stack tomgången ner till 6-700 kanske men svajig som fan och tillslut dog den. Svårstartad blir den också.
På slangen mellan luftfiltret och spjällhuset så sitter det på insidan en utgång som i mina ögon borde ha en slang ansluten men där finns ingenting. Ska det vara något till den ?
Jag ska fixa en bild i EM så är det lättare att förstå vad jag menar
Inga dyra rep, endast en till jobbet bil. Så snabba och billiga förslag uppskattas
Tack på förhand
Väl mött !
Jonatan
Jag har en 850 GLT med B2524S motorn som går ofantligt törstigt
Symtom :
- Drar typ 2,5-3L milen
- Hackar vid gaspådrag något så fruktansvärt
- Luktar lite olja då och då vid gaspådrag
- Avgasknallar vid gaspådrag
- Oftast stadig tomgång kring 1000rpm men kan då och då dimpa ner till 3-400 för några sekunder för att sedan stabilisera sig
Inga felkoder, jag har tittat.
Fördelare, Rotor, Tändkablar, Stift och LMM är nybytta.
En av piparna på "vacuum julgranen" som sitter på spjällhuset går det ingen slang till så jag provade plugga den som några av de andra utgångarna var pluggade. Men då stack tomgången ner till 6-700 kanske men svajig som fan och tillslut dog den. Svårstartad blir den också.
På slangen mellan luftfiltret och spjällhuset så sitter det på insidan en utgång som i mina ögon borde ha en slang ansluten men där finns ingenting. Ska det vara något till den ?
Jag ska fixa en bild i EM så är det lättare att förstå vad jag menar

Inga dyra rep, endast en till jobbet bil. Så snabba och billiga förslag uppskattas

Tack på förhand
Väl mött !
Jonatan
Väl mött och Guds Frid !
/ Jonatan
/ Jonatan