Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AxNil
Hej! Jag har en v70 2.5T 1998. Under senare tid har ett mystiskt elfel uppkommit. Det är glapp i ett flertal funktioner kring mittkonsolen som 12-volts uttaget samt knapparna för sätesvärmen. När jag öppnar upp konsolen och petar och joxar med kontakterna får de ibland kontakt men standard är att de inte har kontakt. Dålig kontakt kan jag förstå men att de samtliga har åkt på detta samtidigt känns som ett mysterium. Tänker att de har amma matning och att problemet sitter tidigare i dragningen. Men varför får man ändå kontakt när man är där och petar på de individuella kontakterna. Mysko! Tar gärna tips på vad man kan sök efter. Många tack på förhand!
Användarvisningsbild
av frasse4
Om det är lika som på 850 så sitter matningen till mittkonsolen med flera kontakter under facket framför växelspaken/växelväljaren. Så prova att leta där och se till att de kontakterna sitter ihop som de ska
Användarvisningsbild
av Svanis
De har gemensam jord eller minus så att säga, lär vara den som strular för dig.
Men de är separerade i övrigt då det lär vara olika säkringar till uttaget resp. stolsvärmen.

(Det är den svarta kabeln som är jord)
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]